Mindfulness

Allt fler känner sig stressade i sin vardag. Möjligheterna till tillgänglighet, kommunikation och arbete dygnets alla timmar kan göra det svårt att balansera aktivitet och återhämtning. Mindfulness är en okomplicerad metod för att bl a öka sin förmåga att fokusera och varva ner.

Aktuell forskning visar att så litet som 10 minuters mindfulnessträning om dagen kan göra stor skillnad  när det gäller upplevelsen av stress och förmåga till återhämtning. Det är dock viktigt att komma ihåg att inga metoder ersätter behovet av att se över sin totala arbetsbörda och att avsätta tid för sömn och återhämtning.

Hur går det till?

Vi jobbar i grupp med enkla övningar som passar de flesta. Läs gärna mer under Nyheter

Mindfulness

Så tycker våra kunder

När jag kom i kontakt med Ystads Psykologmottagning behövde jag akut hjälp med att hantera all stress i samband med den hotellverksamhet min man och jag driver. Annika mötte mig med humor, hjärta och hjärna och hon är välbalanserad och förtroendeingivande i sin framtoning...

Jeanette Nilsson

Jag har alltid tyckt om att träna och hålla mig i form. Efter en traumatisk förlossning ökade oron vid värme och fysiskt ansträngning. Efter att tillsammans med psykolog ha bearbetat detta och sedan träffat henne på mitt gym för att faktiskt öva på det som är obehagligt, kan jag nu äntligen träna fullt ut igen.

Jessica Almlund

Som försäljningschef med personalansvar blev jag för en tid sedan efter flera omorganisationer rejält utmattad. Jag fick hjälp att sortera och prioritera och mådde med tiden allt bättre. Vi fokuserade även på matvanor som ett prioriterat vardagsområde och som bonus blev jag av med en del vikt.

Carina